Zapisz się na kurs
Postępowanie fizjoterapeutyczne w dysfunkcjach stawów skroniowo- żuchwowych - kurs
Postępowanie fizjoterapeutyczne w dysfunkcjach stawów skroniowo- żuchwowych - kurs
Cały opis
Szkolenie
Postępowanie fizjoterapeutyczne w dysfunkcjach stawów skroniowo-
żuchwowych - KURS
Opis szkoleniaOpis SZKOLENIA
Kurs „Postępowanie fizjoterapeutyczne w dysfunkcjach stawów skroniowo-żuchwowych” to specjalistyczne szkolenie skierowane do terapeutów chcących pogłębić wiedzę i praktyczne umiejętności w zakresie diagnostyki i leczenia zaburzeń narządu żucia. Podczas kursu uczestnicy nauczą się przeprowadzać kompleksowe badanie funkcjonalne, rozpoznawać przyczyny dolegliwości oraz stosować techniki terapeutyczne z zakresu terapii manualnej, kinezyterapii i plastrowania dynamicznego.
Cel kursu:
Celem kursu jest przygotowanie uczestników do samodzielnej pracy z pacjentami cierpiącymi na dysfunkcje narządu żucia, w tym bóle mięśniowe, zaburzenia stawowe, zaburzenia krążkowe, czy bruksizm. Kursanci zdobędą wiedzę teoretyczną i praktyczną z zakresu diagnostyki, różnicowania i terapii oraz nauczą się jakie zalecenia dla pacjentów wspomagają proces terapeutyczny.
Kurs skierowany jest do:
-
FIZJOTERAPEUTÓW I MASAŻYSTÓW
- STUDENTÓW FIZJOTERAPII (UKOŃCZONY MIN. III ROK
- LOGOPEDÓW
- STOMATOLOGÓW
- innych specjalistów chcących rozpocząć pracę z pacjentami z dysfunkcjami narządu żucia.
kursant otrzymuje:
-
materiały szkoleniowe w wersji drukowanej
-
certyfikat ukończenia kursu
-
zestaw narzędzi diagnostycznych (przykładowe kwestionariusze ankiet).
- dostęp do platformy B2B.
Co zabrać na kurs:
-
wygodny strój do części praktycznej
-
obuwie na zmianę
-
własną latarkę diagnostyczną, linijkę metalową do pomiarów ruchomości żuchwy oraz młoteczek neurologiczny (opcjonalnie)
Czas trwania
2 dni / 20h dydaktycznych
9:00 - 18:00
SZKOLENIE O CHARAKTERZE TEORETYCZNO-PRAKTYCZNYM
Szanowni Kursanci, z radością informujemy, że uczestnictwo w naszych kursach daje Wam dostęp do platformy B2B z atrakcyjnymi cenami hurtowymi i dożywotnimi zniżkami. Zachęcamy do aktywnego korzystania z tej wyjątkowej okazji i życzymy sukcesów w nauce oraz praktyce!
Bon Podarunkowy – Idealny Prezent dla Najbliższej Osoby! Jak to działa? To proste! Wystarczy że:
1. Podczas zakupu wpiszesz imię i nazwisko obdarowanej osoby w uwagach do zamówienia. Możesz również skontaktować się z nami mailowo pod adresem akademia@medicalsport.pl, aby przekazać nam dane osoby, której chcesz podarować bon.
2. Bon podarunkowy wysyłamy automatycznie po zakupie w formie PFD na adres mailowy podany w zamówieniu. Jeśli zależy Ci na otrzymaniu Bonu w formie papierowej skontaktuj sie z nami w celu ustalenia szczegółów.
3. Bon ważny jest przez rok od daty zakupu.
Nie czekaj! Spraw radość i pozwól bliskim skorzystać z naszych usług. Bon podarunkowy to gwarancja udanego prezentu!
KURS STACJONARNY
Program szkolenia
Kurs trwa 2 dni/ 20h dydaktycznych
1. Wprowadzenie
2. Anatomia układu stomatognatycznego.
Stawy skroniowo-żuchwowe, aparat torebkowo-więzadłowy, mięśnie żucia i szyi, układ nerwowy, zęby.
3. Biomechanika stawu skroniowo-żuchwowego. Najczęstsze wady zgryzu.
4. Zastosowanie fizjoterapii stomatologicznej.
5. Epidemiologia, etiologia, podział zaburzeń narządu żucia.
6. Bruksizm i parafunkcje - epidemiologia, etiologia, objawy bruksizmu. Leczenie – podejście Multiple-P. Zalecenia dla pacjenta.
7. Postępowanie diagnostyczne w zaburzeniach narządu żucia.
Czerwone flagi. Elementy składowe wywiadu w zaburzeniach stawów skroniowo- żuchwowych, kwestie komunikacji z pacjentem. Badanie: ocena postawy ciała i analiza twarzy; ocena jamy ustnej; ocena biomechaniki żuchwy (pomiary zakresu ruchomości, ocena jakości ruchu, ocena czucia końcowego); ocena objawów akustycznych; ocena pozycji spoczynkowej języka, wędzidełka, funkcji połykania; ocena palpacyjna mięśni i układu limfatycznego; badanie stawu skroniowo-żuchwowego (palpacja, gra stawowa); badanie nerwu trójdzielnego; ocena odcinka szyjnego kręgosłupa. Różnicowanie źródła problemu pacjenta: ból pochodzenia mięśniowego, krążkowego, stawowego, nerwowego. Elementy dokumentacji medycznej wg ICF.
Pytania na koniec pierwszego dnia
1. Postępowanie terapeutyczne w zaburzeniach narządu żucia. Techniki stawowe, mięśniowe, czaszkowe, nerwowe. Techniki plastrowania dynamicznego wspomagające leczenie fizjoterapeutyczne.
Techniki mięśniowo-powięziowe na mięśnie: żwacze, skroniowe, skrzydłowe przyśrodkowe, skrzydłowe boczne, nadgnykowe, podgnykowe, mostkowo-obojczykowo-sutkowe, czworoboczne (część zstępująca), dźwigacze łopatek. Mobilizacja kości gnykowej. Techniki czaszkowe: kości potyliczna, czołowa, ciemieniowe, skroniowe, jarzmowe, podniebienna, szczękowa. Praca z nerwem trójdzielnym. Aplikacje limfatyczne (plastrowanie dynamiczne).
2. Zalecenia dla pacjenta.
3. Dysfunkcje związane z zaburzeniami narządu żucia: dysfunkcje odcinka szyjnego kręgosłupa, napięciowe bóle głowy, migreny, szumy uszne somatosensoryczne, centralna sensytyzacja, zaburzenia snu, zaburzenia depresyjne i lękowe..
Narzędzia pomocne przy pracy z pacjentami z dysfunkcjami narządu żucia – kwestionariusze ankiet.
Pytania na koniec drugiego dnia
Instruktor
Aleksandra Dolina
Absolwentka Uniwersytetu Medycznego w Lublinie na kierunku fizjoterapia. Zajmuje się fizjoterapią stomatologiczną, ortopedyczną oraz treningiem medycznym. Obecnie realizuje czwarty rok Szkoły Doktorskiej Uniwersytetu Medycznego w Lublinie, gdzie prowadzi badania dotyczące związku dysfunkcji stawów skroniowożuchwowych z równowagą i postawą ciała. Współautorka licznych publikacji naukowych z zakresu fizjoterapii i medycyny sportowej, publikowanych w międzynarodowych i krajowych czasopismach. Prelegentka na konferencjach krajowych i zagranicznych. Stypendystka Ministerstwa Zdrowia oraz Marszałka Województwa Lubelskiego. W latach 2022-2024 wykładowczyni akademicka (UM Lublin, UMCS), prelegentka licznych warsztatów i wykładów, zarówno z zakresu fizjoterapii, jak i zagadnień naukowych i EBM. W pracy gabinetowej opiera się na aktualnej wiedzy naukowej, międzynarodowych wytycznych i standardach postępowania. Jednocześnie każdy przypadek traktuje indywidualnie, dostosowując terapię do potrzeb konkretnego pacjenta. Kluczowe znaczenie ma dla niej dokładna diagnostyka oraz współpraca z innymi specjalistami, co zwiększa szansę na dotarcie do rzeczywistego źródła problemu pacjenta. Przy pracy z pacjentem stara się łączyć wykształcenie akademickie z doświadczeniem klinicznym i dydaktycznym. Swoją wiedzę stale poszerza na kursach oraz warsztatach: 2025 Komunikacja - klucz do skutecznej fizjoterapii 2024 Trening medyczny - odcinek szyjny, piersiowy i kończyna górna 2024 Trening medyczny - odcinek lędźwiowy i kończyna dolna 2024 Programowanie treningu medycznego 2024 Pacjenci z dysfunkcją stawu skroniowo-żuchwowego oraz po zabiegach ortognatycznych - rola fizjoterapeuty w zespole 2023 Kompleksowa diagnostyka narządu ruchu w fizjoterapii - Badanie i testy kliniczne 2022 Badanie, strategie terapii i dokumentacja w fizjoterapii ortopedycznej 2022 Badanie fizjoterapeutyczne i prowadzenie dokumentacji medycznej w oparciu o Międzynarodową Klasyfikację Funkcjonowania, Niepełnosprawności i Zdrowia (ICF) 2022 Kompleksowa Integracja Strukturalna 2020 CRAFTA – Craniomandibular and Craniofacial Dysfunctions and Pain 2020 Osteopatyczna diagnostyka i terapia bólów głowy 2020 Metody diagnostyki ruchowej kręgosłupa lędźwiowego i stawów biodrowych 2020 Rozejście kresy białej – diagnoza, terapia, aktywność 2019 Pinoterapia 2019 Terapia stawów skroniowo‑żuchwowych 2019 Manipulacje powięziowe – Fascial Manipulation (FM) 2019 Masaż tkanek głębokich i rozluźnianie mięśniowo‑powięziowe z anatomią palpacyjną 2018 Terapia zatok w praktyce terapeuty 2018 Leczenie zespołu bólowego w stawie rzepkowo‑udowym 2017 Trening autogenny Schultza i inne metody relaksacji.
Pamiętaj
NIE MASZ ZGROMOADZONYCH ŚRODKÓW A CHCESZ ZREALIZOWAĆ KURS JUŻ TERAZ? SKORZYSTAJ Z PŁATNOŚCI RATALNEJ, INSTRUKCJĘ „KROK PO KROKU” ZNAJDZIESZ TUTAJ
RatyKURS W NIŻSZEJ CENIE? NIE MA PROBLEMU! PRZY ZAPISIE GRUPOWYM ( MIN. 3 OSOBY) OTRZYMACIE RABAT O WARTOŚCI 100 ZŁ/OSOBĘ.
W GRUPIE RAŹNIEJ !










