Zapisz się na kurs
Terapia dyslalii w kontekście miofunkcjonalnym - Kurs
Terapia dyslalii w kontekście miofunkcjonalnym - Kurs
Cały opisAgnieszka Skubik
Anna Parzychowska - ParolOpis SZKOLENIA
Szkolenie ma na celu wyposażenie uczestników w praktyczne narzędzia i umiejętności konieczne do prowadzenia skutecznej terapii logopedycznej najczęściej spotykanych zaburzeń artykulacji, czyli dyslalii. Pokazuje drogę od usprawnienia właściwych grup mięśniowych oraz ćwiczeń funkcjonalnych w obrębie traktu ustno – twarzowego do wywołania i utrwalenia poprawnej realizacji głosek. Daje szeroką wiedzę na temat nienormatywnych realizacji poszczególnych głosek. Uczy dostrzegania powiązań między pracą mięśni, nieprawidłowościami w zakresie funkcji prymarnych (oddychania, połykania, żucia, gryzienia) a wadami artykulacyjnymi. Zastosowane zostaną metody nauczania aktywizujące słuchaczy np. wykład, dyskusja, pokaz, metoda ćwiczeniowa, studium przypadku. Autorskie szkolenie jest owocem 20 lat pracy terapeutycznej oraz mnogości doświadczeń i poszukiwań najskuteczniejszych sposobów oddziaływań logopedycznych.
kurs skierowany jest do:
-
logopedów
-
neurologopedów
-
studentów logopedii
-
poczatkujących logopedów
-
pedagogów
-
psychologów
kursant otrzymuje:
-
skrypt szkoleniowy
-
imienny certyfikat ukończenia
-
zniżkę o wartości 5% do wykorzystania w ciągu 6 miesięcy na kolejne szkolenia Reha Akademia
Czas trwania
1 dzień/ 10h dydaktycznych (+przerwa lunchowa)
godz. 9:00-18:00
KURS STACJONARNY
Instruktor
mgr Agnieszka Skubik
Logopeda i neurologopeda z ponad 20-letnim doświadczeniem w pracy logopedycznej i terapeutycznej, zdobytym w placówkach oświatowych, m. in. w poradni psychologiczno – pedagogicznej. Od 2021r. współprowadzi prywatną praktykę w gabinecie Neuris Centrum Psychologiczno – Neurologopedyczne w Lublinie. Absolwentka filologii polskiej ze specjalnością logopedyczną, studiów podyplomowych na kierunku neurologopedia (UMCS w Lublinie) oraz wczesnego wspomagania rozwoju dziecka. Autorka kursu jest doświadczoną terapeutką integracji sensorycznej oraz specjalistką w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, terapeutką technik MNRI: terapii NeuroTaktylnej, integracji odruchów ustno – twarzowych, integracji odruchów posturalnych i dynamicznych, a także terapeutką ręki. Specjalizuje się w diagnozie i terapii afazji dzieci oraz dorosłych, opóźnionego rozwoju mowy, zaburzeń mowy towarzyszących zespołom genetycznym oraz wszelkiego rodzaju wad wymowy. W pracy łączy elementy różnych metod (w tym terapię miofunkcjonalną, elektrostymulację, integrację sensoryczną, integrowanie odruchów). Na pacjenta stara się patrzeć holistycznie. Wszystko po to, aby znaleźć najlepszą dla niego drogę rozwoju. Praca jest dla Niej ciągłym otwieraniem nowych okienek w umysłach pacjentów, budowaniem w nich świata myśli i słów, pokazywaniem tego, co chowa się za zakrętem.
Program szkolenia
1. Dyslalia – wstęp
2. Diagnoza logopedyczna dyslalii:
-
ocena realizacji fonemów oraz elementów suprasegmentalnych wypowiedzi,
-
ocena warunków anatomicznych sfery orofacjalnej, m. in. zgryzu, wędzidełek jamy ustnej, podniebienia twardego oraz miękkiego,
-
ocena funkcjonalna kompleksu ustno – twarzowego (oddychanie, połykanie, żucie, gryzienie, pozycje spoczynkowe żuchwy, języka i warg),
-
orientacyjna ocena słuchu fonematycznego oraz fizjologicznego
-
wstępna ocena rozwoju psychomotorycznego (współpraca z innymi specjalistami),
-
wywiad.
3. Tworzenie bazy funkcjonalnej do terapii dyslalii
-
stabilizacja języka (wykształcenie pozycji wertykalno – horyzontalnej, usprawnianie części środkowej, tylnej oraz boków języka),
-
stabilizacja żuchwy,
-
usprawnianie warg oraz policzków,
-
ćwiczenia właściwego połykania, oddychania, żucia,
-
izolacja ruchów języka od ruchów żuchwy,
-
izolacja ruchów warg od ruchów języka,
-
zastosowanie elektrostymulacji.
4. Normatywne i nienormatywne sposoby realizacji głosek języka polskiego, substytucje głosek zgodne i niezgodne z normą rozwojową (m. in. analiza nagrań).
5. Warunki progowe do wywoływania poszczególnych głosek języka polskiego.
6. Praktyczne sposoby wywoływania poszczególnych głosek; kryteria wyboru głosek do ćwiczeń.
7. Utrwalanie nowej artykulacji na różnych poziomach mowy kontrolowanej oraz w mowie spontanicznej.
8. Diagnoza logopedyczna oraz planowanie terapii – studia przypadków.
Pamiętaj
NIE MASZ ZGROMOADZONYCH ŚRODKÓW A CHCESZ ZREALIZOWAĆ KURS JUŻ TERAZ? SKORZYSTAJ Z PŁATNOŚCI RATALNEJ, INSTRUKCJĘ „KROK PO KROKU” ZNAJDZIESZ TUTAJ
Raty